lørdag 17. oktober 2009

Armbåndsmakeri

Tidligere i dag kjøpte jeg 25meter svart 1mm lærreim fordi jeg tenkte at jeg kanskje kunne få bruk for det en gang, og det har jeg allerede fått.
For et par uker siden fikk jeg en idé for "ny" bruk av nålebinding. Jeg leste på Wikipedia at kvinner i Nantistammen i Peru bruker teknikken til å lage armbånd og da tenkte jeg "Hmmm, jeg lurer på om det kan gjøres med lærreim?" Og det kunne det!

Jeg brukte en vanlig, ganske stor, butt nål og bandt som vanlig og på bildene under kan du se resultatet av dette prototypeprosjeket. Det er litt igjevnt, men rimelig bra for første forsøk og regne.

Dette er armbåndet på håndleddet til kjæresten min. Han spurte om han kunne få det, så det er hans nå.

Her kan du se detaljene litt bedre.
Og her er det et virkelig nærbilde så knuteverket virkelig syns.

2 kommentarer:

  1. Kult, L!! Adopterer sporenstreks idéen, jeg skal herved lage en kjole som kan brukes på Cat:)

    Renée

    SvarSlett
  2. Så utrolig tøft! Jeg forlanger å få se bilde da kjolen er ferdig da ;)

    SvarSlett