tirsdag 13. oktober 2009

Å lære noe nytt

Siden min siste post har jeg lært meg en mer moderne, og mer klassisk, teknikk enn min vanlige nålebinding. Jeg har lært og hekle! Og her skal jeg presentere mitt aller første hekleprosjekt: Mitt sjal av mange farger!


Dette sjalet begynte med at jeg bare satt og øvde på hekling med litt skogsgrønn ull, så vokste det til å bli et restegarnsprosjekt, men jeg gikk tom for rester så jeg ble nødt til å dra og kjøpe litt mer garn. Jada, jeg vet at det ikke regnes som rester da jeg måtte kjøpe det, men hva skulle jeg gjøre da?
Sjalet er ca 165cm (65") bredt og ca 100cm (39,4") langt.
Garnet jeg har brukt heter Cortina og er nydelig, myk superwash ull og jeg brukte en 9mm heklenål.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også nettopp lært meg å hekle, men jeg har bare lært å lage firkantede lapper. Så kult sjal!

    SvarSlett
  2. Tusen takk! :) Har også laget et større sjal i svart og blågrønt. Jeg har jo i grunn ikke lært å hekle sjal, men fant ut teknikken bak det og prøvde meg frem til det så ut som jeg ville at det skulle.

    SvarSlett