mandag 25. mai 2009

Byttehandelens herlighet

I fjor sommer var jeg med på et kurs i nålebinding på Borre Vikingmarked. Etter litt trøbbel og loking fikk jeg teken på det og elska det med en gang. Da kurset var over viste jeg et par sokker jeg hadde laget til min venn Rina (Nydelig navn, ikke sant?) og hun spurte meg om jeg kunne nålebinde en veske til kameraet hennes, og så kunne jeg få en av hennes keramikkopper i bytte. Jeg sa ja, og et par uker senere møttes vi på et annet marked og vi byttet veske mot kopp.

Så her er veska i de fargene Rina ville ha. Den matcher faktisk håret hennes også! Jeg vet at den er litt ujevn og at designet ikke er optimalt, men husk på at den var mitt første forsøk på noe som ikke var en sokk.

Garnet jeg brukte her er rimelig tykt ullgarn og jeg kommer til å legge ut et bilde av nåla mi rimelig snart.

Og her har vi koppen jeg fikk i bytte. Jeg er kjempeglad i den og grunnen til at den er litt ekkel rundt kanten er fordi den har vært den faste kaffekoppen min en god stund nå og du kan jo prøve å få kaffeflekker ut av uglasert keramikk du.

Jeg kommer til å snakke mer om nålebinding senere, men hvis du vil lese mer nå så gå inn på http://nn.wikipedia.org/wiki/N%C3%A5lebinding og titt der. Litt lite info der, men den engelske utgaven er noe mer utfyllende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar