lørdag 19. september 2009

Litt ymse

I denne posten skal jeg vise deg litt ymse som jeg lagde tidligere i sommer og som jeg egentlig hadde planer om å selge på marked, men Fru Skjebne ville det visst ikke slik, så jeg har dem fortsatt.

Først:
Denne håndvesken skulle egentlig bare bli som alle andre små håndvesker, men da jeg bestemte meg for å lage lokket med min spiralteknikk så begynte den å se litt ut som en ugle, og da jeg i tillegg fikk en gammel knapp fra en duffle coat av naboen min til å lukke den med så var den ferdig. Og fullstendig en ugle, komplett med nebb og allting! Av de tingene jeg har laget, så er denne definitivt en favoritt.
Vesken er laget av ull, knappen er horn (aner ikke hvilket dyr) og teknikken er nålebinding. Målene på vesken er 15cm (5,9") lang, 21cm (8,3") bred, lokket er ca 10cm (3,9") og reima er 75cm (29,5").

Neste:
En liten nett-aktig sak til å oppbevare små ting, som lommebok, briller, slike ting. Dette er forresten første gangen jeg har sett at den ser litt ut som en akkar. Igjen, den er laget av ull og nålebundet. Den grønne dekorasjonen langs reima er brodert med løkkesting og ullgarn. Vesken er 13cm (5,1") bred, 18cm (7,1") lang og reima er 82cm (32,3").

Sist:
Et enkelt par med pulsvarmere. Jeg hadde egentlig tre par, de hvite, ett par i skogsgrønn og ett annet i mørk grå, men jeg gav de grå til Beate og de grønne modfiserte og la jeg til litt på og gav til min venninne Charlotte til bursdagen hennes.
Varmerene er ca 6cm (2,4") i diameter og 10cm (3,9") lange. De, som det meste annet av mine kreasjoner, er laget av ull og nålebundet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar